46 produktów
Wybierz auto
ELR523000
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju
Grubość [mm]: 11.5
Rozwiń więcej danych
15,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
383,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
383,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATEMH230
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
101,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
101,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180405SET
Ciężar [kg]: 0.42
Materiał: Tworzywo sztuczne
320,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
89,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
89,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028082
Numer komponentu: 004-028-082
338,05
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
338,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA004028084
Materiał: Tworzywo sztuczne
Numer komponentu: 004-028-084
62,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
62,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028085
Numer komponentu: 004-028-085
79,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
79,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR908740
124,60
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
124,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180619
Dla numeru oe: 11 61 7 559 530
72,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
72,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH119
Kolor: Czarny
Materiał: Guma
33,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
33,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH139
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
82,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
82,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH231
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
113,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
113,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPBM019
Numer seryjny: Gpp-bm-019
38,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
38,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0401102603
Ciężar [kg]: 0.05
Zdjęcie producenta: 1
138,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
138,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
121,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
121,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
111,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
111,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV43SKV331
92,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
92,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI225342
Strona zabudowy: Na dole
123,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
123,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI225344
137,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
137,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie BMW Z4 E86 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie BMW Z4 E86 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie BMW Z4 E86 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie BMW Z4 E86 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie BMW Z4 E86 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu BMW Z4 E86 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu BMW Z4 E86 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie BMW Z4 E86 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie BMW Z4 E86 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie BMW Z4 E86, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.