Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do FIAT 500

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Kolor: czarny, Materiał: AEM (kauczuk etylenowo-akrylowy)
35,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Masa [g]: 40, Wersja: sfiato motore
21,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Masa [g]: 23, Wersja: sfiato motore
16,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.125
118,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk), średnica wewnętrzna 1 [mm]: 11, Średnica...
11,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Masa [g]: 86
26,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: VAIV240946

Zawór odmy VAICO V24-0946

121,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Przewód odmy olejowej w samochodzie FIAT 500 – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie FIAT 500 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

FIAT 500 – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie FIAT 500 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie FIAT 500 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie FIAT 500 należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie FIAT 500

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie FIAT 500 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

FIAT 500 – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu FIAT 500 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu FIAT 500 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie FIAT 500

Odma olejowa w samochodzie FIAT 500 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

FIAT 500 – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie FIAT 500 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie FIAT 500, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.