415 produktów
Wybierz auto
FEB107208
Ciężar [kg]: 0.01
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
11,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
11,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH219
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
30,92
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
30,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
178,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
178,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
9,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
9,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479116852
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
42,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
42,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102270
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 114
Rozwiń więcej danych
39,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
39,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510180375
36,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
36,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103862
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
Rozwiń więcej danych
38,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
38,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180611SET
Dla numeru oe: 06a 129 101 d
97,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
97,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP114736
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
25,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
25,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040149184
Ciężar [kg]: 0.4
Zdjęcie producenta: 1
139,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
139,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0401100659
Ciężar [kg]: 0.06
Zdjęcie producenta: 1
64,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
64,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV104638
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Długość [mm]: 24
Rozwiń więcej danych
20,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
20,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040145319
Strona zabudowy: Głowica cylindra, góra
Ciężar [kg]: 0.04
Rozwiń więcej danych
58,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
58,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB173030
Długość [mm]: 290
Szerokość [mm]: 75
Rozwiń więcej danych
64,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
64,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.123
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
65,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479110612
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
38,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
38,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479100290
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
9,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
9,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA02669
Ciężar [kg]: 0.01
Masa [g]: 10
10,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
10,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040145072
Ciężar [kg]: 0.043
Zdjęcie producenta: 1
75,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW GOLF jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW GOLF zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW GOLF może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW GOLF należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW GOLF i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW GOLF może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW GOLF zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW GOLF odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW GOLF dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW GOLF, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.