Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do VW GOLF VII

38 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 290

Szerokość [mm]: 75

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

63,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

63,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Przewód układu chłodzącego: Przewód odpowietrzający skrzyni korbowej

31,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

31,16

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Skrzynia korbowa, boczna oprawa

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

69,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

69,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

100,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

100,59

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

96,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

96,54

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

209,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

209,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

50,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

50,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.6

119,96

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

119,96

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju

Materiał: Aem (kauczuk etylenowo-akrylowy)

35,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

35,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kolor: Czarny

Materiał: Tworzywo sztuczne

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

76,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

76,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.449

Zdjęcie producenta: 1

174,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

174,09

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

NTY SEP-VW-010

NTYSEPVW010

Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu: 1

68,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

68,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

ENERGY GPR0001

ENERGYGPR0001

Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, góra

Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

168,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

168,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Po stronie silnika

Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

144,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

144,16

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem olejowym

Numer seryjny: Sep-au-004

239,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

239,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, góra

Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

135,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

135,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

NTY SEP-VW-013

NTYSEPVW013

48,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

48,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Skrzynia korbowa, boczna oprawa

Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

46,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

46,92

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

VIKA 11031820901

VIJ11031820901

89,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

89,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wężykiem

213,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 02.04

213,73

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF VII

Przewód odmy olejowej w samochodzie VW GOLF VII – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW GOLF VII jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

VW GOLF VII – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie VW GOLF VII zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie VW GOLF VII może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW GOLF VII należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie VW GOLF VII

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW GOLF VII i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

VW GOLF VII – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW GOLF VII może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW GOLF VII zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie VW GOLF VII

Odma olejowa w samochodzie VW GOLF VII odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

VW GOLF VII – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW GOLF VII dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW GOLF VII, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.