27 produktów
Wybierz auto
ELR964170
Dla numeru oe: 06e 103 547, 06e 103 547 a, 06e 103 547 e, 06e 103 547 f, 06e 103 547 g, 06e 103 547 h, 06e 103 547 p, 06e 103 547 r, 06e 103 547 s, 958 101 247 00, 958 101 247 01, 958 101 247 02, 958 101 247 03, 958 101 247 04
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
32,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
32,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385136
Strona zabudowy: Głowica cylindra
266,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
266,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
179,96
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
179,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV104601
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
219,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
219,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181285
Strona zabudowy: Góra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
92,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
92,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ88191709301
147,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
147,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559103A
106,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
106,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV168
144,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
144,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479116431
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
87,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
87,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS53378
104,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
104,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0659
113,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
113,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV150
128,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
128,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
98,84
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
98,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV157
258,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB175969
Ciężar [kg]: 0.149
Zdjęcie producenta: 1
160,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
160,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 06e 103 217 ac
Ciężar [kg]: 0.119
Rozwiń więcej danych
131,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
131,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 06e 103 217 ad
Ciężar [kg]: 0.13
Rozwiń więcej danych
160,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
160,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH660
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
184,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
64,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
64,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV139
116,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG II jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG II zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW TOUAREG II może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG II należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW TOUAREG II i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW TOUAREG II może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW TOUAREG II zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW TOUAREG II odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW TOUAREG II dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG II, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.