17 produktów
Wybierz auto
0479116852
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
42,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
42,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
44,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
44,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180548
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
24,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
24,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Numer seryjny: Epcv-au-006
84,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
84,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV104
Ciężar [kg]: 0.03
54,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ11031825401
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
17,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
17,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC57209
Strona zabudowy: Głowica cylindra
17,13
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
17,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385092
Materiał: Tworzywo sztuczne
44,82
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
44,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV104064
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
Przestrzegaj danych technicznych: 1
Rozwiń więcej danych
48,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
48,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH636
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
80,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
80,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Tworzywo sztuczne
Numer seryjny: Epcv-au-005
16,39
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
16,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479117477
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Materiał: Poliamid 6.6, gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Rozwiń więcej danych
47,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
47,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 2385092
Numer artykułu zalecanego dodatku: 2385092
11,76
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
11,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP118013
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
40,73
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
40,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
3RG83705
Materiał: Tworzywo sztuczne
12,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
12,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV106498
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 60000
Rozwiń więcej danych
249,08
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
249,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Blok silnika
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnienia
Rozwiń więcej danych
234,85
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
234,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN II jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN II zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW TOURAN II może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN II należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW TOURAN II i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW TOURAN II może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW TOURAN II zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW TOURAN II odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW TOURAN II dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN II, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.