26 produktów
Wybierz auto
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
97,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
97,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 22
Długość [mm]: 60
Rozwiń więcej danych
65,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS1077312B1
Alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-935
61,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
59,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
59,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
58,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
58,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość przewodu [mm]: 350
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Rozwiń więcej danych
124,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
124,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
70,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
70,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953605
71,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005092
Kolor: Niebieski, czarny
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Rozwiń więcej danych
39,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
39,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550120A
Wysokość [mm]: 24.5
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
59,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
59,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR551395A
Ilość połączeń: 3
71,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
96,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
96,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU013122671
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
97,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
97,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953368
86,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
86,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 350
Ciężar [kg]: 0.05
Rozwiń więcej danych
71,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
96,54
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
96,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA30939869
Długość [mm]: 350
Ciężar [kg]: 0.05
Rozwiń więcej danych
77,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ99571763301
Ciężar [kg]: 0.05
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
84,28
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
84,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA30944382
Grubość [mm]: 22
Długość [mm]: 60
Rozwiń więcej danych
72,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
72,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość przewodu [mm]: 320
50,44
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
50,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VW TOURAN II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów VW TOURAN II z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie VW TOURAN II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach VW TOURAN II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach VW TOURAN II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.