55 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445420009910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445420006310
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0471BFS184S
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: AJU85002400
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051550007548
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AJU85004600
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AEEFOL103
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS183S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS193S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS189S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS191S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS202S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS206S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAHL7357
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040121005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051550006437
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007545
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAIBFS200S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIBFS201S
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAIBFS205S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie RENAULT ESPACE III są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu RENAULT ESPACE III, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu RENAULT ESPACE III pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.