376 produktów
Wybierz auto
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
71,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
71,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
41,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
41,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
74,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
74,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009121321
Strona zabudowy: Od strony czołowej
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
100,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
100,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
159,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
159,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
52,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
52,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11005
Ilość podłączonych styków: 3
74,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
74,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VDOS105778001Z
Kolor: Czarny
Długość przewodu [mm]: 275
Rozwiń więcej danych
291,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
291,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 45.8
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
153,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
153,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
73,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953331
132,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
132,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
63,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPDW001
36,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
36,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
80,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
80,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
Rozwiń więcej danych
71,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
68,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
68,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
53,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
53,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
77,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
86,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
86,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wersja: Am
76,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
76,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie OPEL, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów OPEL z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie OPEL czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach OPEL sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach OPEL nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.