Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do VW TRANSPORTER VI

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 0.015, średnica zewnętrzna [mm]: 12, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
73,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: czujnik indukcyjny, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzu...
84,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
65,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 24
72,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Specyfikacje asortymentowa: przykręcany, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z u...
106,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 24
74,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
58,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.02, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający...
99,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość przewodu [mm]: 320
50,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
70,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uz...
96,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Specyfikacje asortymentowa: przykręcany, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z u...
101,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 18, Długość [mm]: 40, Szerokość [mm]: 43, Ciężar [kg]: 0.011, Ilość połąc...
77,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
40,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 350, Ciężar [kg]: 0.05, Długość przewodu [mm]: 270, Ilość połączeń: 3, Zd...
75,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: niebieski, Ilość połączeń: 3
73,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 350, Ciężar [kg]: 0.05, Długość przewodu [mm]: 270, Ilość połączeń: 3, Zd...
77,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie VW TRANSPORTER VI – funkcja

W samochodzie VW TRANSPORTER VI, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów VW TRANSPORTER VI z silnikami benzynowymi).

VW TRANSPORTER VI – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie VW TRANSPORTER VI czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach VW TRANSPORTER VI sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie VW TRANSPORTER VI

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach VW TRANSPORTER VI nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.