Powiadom mnie o dostępności

Czujniki poziomu oleju do VOLVO V70 II

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

dla numeru OE: 31368695, Ilość biegunów: 3, Kształt obudowy wtyczki: kształt D, Liczba otworów...
627,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Czujnik poziomu oleju w samochodzie VOLVO V70 II – za co odpowiada?

Czujnik poziomu oleju silnikowego jest jednym z ważniejszych czujników pracujących w pojeździe. Odpowiada za informowanie kierowcy o zbyt niskim poziomie oleju w silniku. Czujnik jest umieszczony w misce olejowej. Posiada magnes i specjalny pływak do określania ilości oleju. Jeżeli środka smarnego jest zbyt mało, czujnik przekazuje informację do jednostki centralnej samochodu. W przypadku samochodu VOLVO V70 II efektem jest wyświetlenie się na desce rozdzielczej czerwonej kontrolki z ikoną kaganka na olej.

VOLVO V70 II – objawy awarii czujnika poziomu oleju

Jeżeli czujnik poziomu oleju silnikowego nie pracuje prawidłowo, samochód VOLVO V70 II może być narażony na poważną awarię, związaną z zatarciem silnika lub na wyświetlanie się nieadekwatnych, wprowadzających w błąd komunikatów. Źle pracujący czujnik może zarówno nie przekazywać informacji o zbyt niskim poziomie oleju do komputera pojazdu, jak i przesyłać takie informacje, nawet kiedy poziom oleju jest prawidłowy. W tej drugiej sytuacji czerwona kontrolka poziomu oleju może mrugać lub zapalać się na pewien czas podczas jazdy.

Wymiana czujnika poziomu oleju w samochodzie VOLVO V70 II

Nieprawidłowa praca czujnika powinna zostać wykryta np. podczas badania pojazdu testerem diagnostycznym. Warto sprawdzić wszystkie kody usterek, nawet jeżeli przyczyna poddania pojazdu badaniu była inna. Jeśli niesprawność czujnika poziomu oleju zostanie ujawniona, jedyną możliwą formą naprawy jest wymiana elementu na nowy. W przypadku samochodu VOLVO V70 II nie jest to czynność skomplikowana. Należy odkręcić stary czujnik i odpiąć od wtyczki zasilającej, a na jego miejsce w analogiczny sposób zamontować nowy.