Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do LANCIA YPSILON IV

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: KOL41754610

Tłok KOLBENSCHMIDT 41754610

Długość [mm]: 48, otwór o śr [mm]: 71.2, sworzeń o śr. [mm]: 17.98, Numer seryjny: 070182, Wi...
226,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8743570000

Tłok NÜRAL 87-435700-00

Długość [mm]: 62.43, średnica cylindra [mm]: 69.6, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięc...
300,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL011PI00117000

Tłok MAHLE 011 PI 00117 000

Długość [mm]: 62.4, średnica cylindra [mm]: 69.6, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
260,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LANCIA

Tłok w samochodzie LANCIA YPSILON IV – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie LANCIA YPSILON IV zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach LANCIA YPSILON IV?

Zasada działania tłoka w samochodzie LANCIA YPSILON IV jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie LANCIA YPSILON IV – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie LANCIA YPSILON IV może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.