Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do OPEL KADETT

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

131,79 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
247,17 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
210,71 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
239,18 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
220,09 zł

Dostawa na piątek, 10 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
284,17 zł

Dostawa na piątek, 10 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
221,83 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację OPEL

Części zamienne do OPEL

Tłok w samochodzie OPEL KADETT – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie OPEL KADETT zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach OPEL KADETT?

Zasada działania tłoka w samochodzie OPEL KADETT jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie OPEL KADETT – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie OPEL KADETT może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.