10 produktów
Wybierz auto
KOL50007853
Strona zabudowy: Strona wylotowa
738,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
738,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0421
Strona zabudowy: Strona wylotowa
870,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
870,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
778,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
778,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0420
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
870,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
870,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
789,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
789,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
AMC647107
Dla numeru oe: 0801ef, 0801fl, 11317587756
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
657,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
657,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052323
Strona zabudowy: Strona wylotowa
906,92
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
906,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
AMC647108
Dla numeru oe: 0801eg, 11317565422
Strona zabudowy: Strona wylotowa
662,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
662,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS0902
Strona zabudowy: Wylot
886,27
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
886,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052322
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
890,14
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
890,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MINI COUPÉ/ROADSTER mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MINI COUPÉ/ROADSTER, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MINI COUPÉ/ROADSTER, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.