24 produktów
Wybierz auto
0471C266
Opcja wyposażenia: Hollow tube steel
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
Rozwiń więcej danych
590,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052146
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Średnica [mm]: 59.9
Rozwiń więcej danych
404,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007573
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
668,61
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
668,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Hollow tube steel
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
589,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428012010
697,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
697,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007094
Strona zabudowy: Strona wylotowa
515,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
515,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007093
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
516,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
516,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007574
Strona zabudowy: Strona wylotowa
696,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
696,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS0901
Strona zabudowy: Wlot
889,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
889,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
686,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
686,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM996
918,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
918,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM747
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Materiał: Stal
721,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
721,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM746
Strona zabudowy: Wlot
Materiał: Stal
766,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
766,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052322
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
894,51
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
894,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052323
Strona zabudowy: Strona wylotowa
911,36
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
911,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS0902
Strona zabudowy: Wylot
886,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
886,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0421
Strona zabudowy: Strona wylotowa
870,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
870,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0420
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
870,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
870,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
789,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
789,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
778,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MINI mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MINI, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MINI, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MINI, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.