System powietrza wtórnego służy doprowadzeniu dodatkowego powietrza do układu wydechowego. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia ekologii jazdy, gdyż w trakcie katalizacji spalin, CO i HO są utleniane do mniej szkodliwych CO2 i H2O. Podczas rozruchu silnika oraz jego rozgrzewania się, ilość tlenu w systemie katalizacyjnym może być niewystarczająca i konieczne jest doprowadzenie do niego dodatkowego powietrza. System powietrza wtórnego może być albo pasywny, albo aktywny. Obydwa systemy wykorzystują zawór powietrza wtórnego. W przypadku systemu pasywnego wykorzystywane jest podciśnienie w rurze wydechowej, a zawór powietrza wtórnego otwiera się i zamyka w zależności od podciśnienia. W systemie aktywnym, to pompa tłoczy powietrze do układu wydechowego, a zawór powietrza dodatkowego pracuje zgodnie z elektronicznie sterowaną pompą. Rola zaworu powietrza dodatkowego jest bardzo istotna, gdyż jego awaria może zaburzyć pracę całego systemu powietrza wtórnego.
72 produktów
Wybierz auto