18 produktów
Wybierz auto
Nr art: ERR550734A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY11148120011
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT81099
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12008017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYECMPL000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV22720037
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046315006
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE15094
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE15097
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV113
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB101453
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA82051
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR550734
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 046315036
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT54258
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALMS0121
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6PP358152191
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 034592565
Dostawa na środę, 3 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak IVECO DAILY III. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie IVECO DAILY III, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.