5 produktów
Wybierz auto
0339411015910
Liczba śrub: 8
35,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
35,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC2294501244
1 682,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 682,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415032110
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 352,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 352,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415054410
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 851,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 851,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836697
Ciężar [kg]: 15.55
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
2 173,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 173,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu CITROËN C-CROSSER, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu CITROËN C-CROSSER. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.