Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
3 135,01
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
3 135,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415094010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Liczba otworów do mocowania: 8
1 042,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 042,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415101209
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
Rozwiń więcej danych
1 220,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 220,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415102509
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła suchego
Rozwiń więcej danych
1 635,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 635,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415103809
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
Rozwiń więcej danych
1 202,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 202,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu RENAULT TALISMAN, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu RENAULT TALISMAN. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.