Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do VW GOLF III

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: VIJ11055013901

Koło zamachowe VIKA 11055013901

358,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 6x M10x1x19,5
20,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: VIJ11050012101

Koło zamachowe VIKA 11050012101

313,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: VIJ11050011901

Koło zamachowe VIKA 11050011901

200,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 228
909,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Koło dwumasowe VW GOLF III – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VW GOLF III, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie VW GOLF III

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

VW GOLF III – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VW GOLF III. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.