5 produktów
Wybierz auto
88,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
88,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKC3746
116,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
116,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151600736
Parametr: Kzis-1
79,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
79,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK500049710
83,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
83,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53316
Ciężar [kg]: 0.214
Zdjęcie producenta: 1
83,69
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
83,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA 6 I. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA 6 I mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA 6 I rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.