45 produktów
Wybierz auto
349,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
349,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339600021100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego, z dociskiem sprzęgła
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
2 378,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
2 378,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0516100955
Profil piasty: 22 x 24 - 22n
Średnica [mm]: 215
354,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
354,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339625307200
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
838,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
838,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRLSL3DS1127
Średnica zewnętrzna [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
482,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
482,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT112956
Profil piasty: 23,2 x 26,2 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
393,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
393,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXEMZK2125
Ilość zębów: 22
Średnica zewnętrzna [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
795,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
795,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 429,13
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
1 429,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL828172
Ciężar [kg]: 7.92
Średnica zewnętrzna [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
1 284,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
1 284,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT100956
Profil piasty: 23 x 26 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
365,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
365,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCP5066
Profil piasty: 26,2 x 23
Średnica 1 [mm]: 239
Rozwiń więcej danych
424,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
424,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0432KZ125
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
909,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
909,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT110956
Profil piasty: 23,2 x 26,2 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
786,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
786,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
860,84
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
860,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
BECHK2101
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 24.3 x 22.2
Rozwiń więcej danych
429,01
zł/szt.
Kraków: śr. 18.06
U ciebie: śr. 18.06
429,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350835111
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 26,2 x 23,2
Rozwiń więcej danych
2 095,76
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
2 095,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
425,43
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
425,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 804,98
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
1 804,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
337,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
337,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISKZ136
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
550,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
550,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA 6 I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA 6 I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA 6 I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA 6 I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA 6 I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.