4 produkty
Wybierz auto
ASH9504406
Gwint wewnętrzny [mm]: 11
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
90,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
90,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0432QH010
263,63
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
263,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS61477
Strona zabudowy: Z przodu
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
129,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
129,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADH23418
Ciężar [kg]: 0.52
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
274,14
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
274,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że HONDA HR-V jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie HONDA HR-V są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie HONDA HR-V zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie HONDA HR-V, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.