Powiadom mnie o dostępności

Tarcze sprzęgła do HONDA HR-V

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 20

Ciężar [kg]: 1.004

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

117,91

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

117,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 24

Profil piasty: 29

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

161,65

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

161,65

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HONDA HR-V

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie HONDA HR-V?

Tarcza sprzęgła w samochodach HONDA HR-V to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach HONDA HR-V?

Tarcza sprzęgła w samochodach HONDA HR-V jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach HONDA HR-V to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach HONDA HR-V się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie HONDA HR-V z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.