Siłownik sprzęgła, często nazywany wysprzęglikiem, jest elementem układu hydraulicznego sterowania sprzęgłem, w skład którego wchodzą jeszcze pompa sprzęgła, łożysko wyciskowe i przewody hydrauliczne. Siłownik sprzęgła ma budowę dość zbliżoną do pomy sprzęgła, jednak pełni inną rolę. W momencie naciśnięcia przez kierowcę pedału sprzęgła, tłoczek pompy sprzęgła przesuwa się wytwarzając odpowiednie ciśnienie. Wypycha ono siłownik sprzęgła, co w efekcie powoduje przesunięcie tarczy sprzęgła i rozłączenie lub połączenie napędu. Jako, że układ sprzęgła jest najczęściej hydrauliczny, objawem awarii siłownika sprzęgła może być wyciek płynu. Kiedy już pojawią się objawy usterki siłownika sprzęgła, najprawdopodobniej nadaje się on już tylko do wymiany. Czasem podejmowane są próby regenerowania tego elementu, jednak nie zawsze przynoszą one pożądany skutek i mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Siłownik sprzęgła nie jest elementem bardzo drogim, toteż taniej jest go wymienić profilaktycznie, niż dopuścić do awarii.
1759 produktów
Wybierz auto