15 produktów
Wybierz auto
LINEX141078
Długość 1/długość 2 [mm]: 1028/625
95,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
95,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566127202
Długość 1/długość 2 [mm]: 1028/625
94,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
94,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
COF92127202
Długość 1/długość 2 [mm]: 1028/625
92,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
92,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL4102209
Długość 1/długość 2 [mm]: 995/625
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
139,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
139,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479305146
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
74,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
74,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.44
84,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
84,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403814010222
Długość [mm]: 645, 995
96,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
96,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1 [mm]: 995
Długość 2 [mm]: 645
33,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
33,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GCC176
Długość 1/długość 2 [mm]: 995/625
98,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
98,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GCC3137
Długość 1/długość 2 [mm]: 1028/625
111,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
111,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX141077
Długość 1/długość 2 [mm]: 995/625
80,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
80,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566127201
Długość 1/długość 2 [mm]: 995/625
57,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
57,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE24372805362
Długość [mm]: 995
Dostępne mapp-code: 1
Rozwiń więcej danych
142,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
142,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE24372805322
Długość [mm]: 995
Dostępne mapp-code: 1
Rozwiń więcej danych
99,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
99,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.94
112,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
112,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie FORD KA III rozłączenie sprzęgła, umożliwiające zmianę biegów jest realizowane za pomocą linki sprzęgła, czyli zwoju splecionych ze sobą stalowych drutów. Element ten jest niezbędny, aby móc zmieniać biegi, a co za tym idzie, do jazdy samochodem. Awaria linki sprzęgła zazwyczaj polega na jej przerwaniu. Kierowca dowiaduje się o problemie niemal natychmiast, gdyż zerwana linka uniemożliwia zmianę biegów.
Zanim linka sprzęgła ulegnie całkowitemu zerwaniu, zazwyczaj w pojeździe pojawiają się pierwsze symptomy jej złego stanu. Samochód FORD KA III nie jest na tym tle wyjątkiem. Kiedy kolejne druty, z których składa się linka, rozciągają się lub pękają, może dochodzić do zacinania się pedału w pozycji wciśniętej lub zbyt dużego oporu, wyczuwalnego przez kierowcę podczas wciskania sprzęgła. Wszelkiego rodzaju dźwięki, dochodzące do kabiny pojazdu podczas wciskania sprzęgła również mogą sugerować zły stan linki sprzęgła. Wszystkie te objawy są wskazaniem do przeprowadzenia wymiany linki.
Linka sprzęgła do samochodu FORD KA III nie jest drogim podzespołem. Cały proces jej wymiany nie jest też szczególnie skomplikowany, choć w niektórych wersjach pojazdów zdarzają się problemy z dostępem do linki. Linkę odczepia się od cięgna pedału sprzęgła oraz od tzw. łapy sprzęgła – zazwyczaj można to zrobić za pomocą zwykłego klucza płaskiego. W identyczny sposób, na miejsce starej linki montuje się nową część. Po zakończeniu naprawy zaleca się sprawdzenie poprawności działania sprzęgła w kontrolowanych warunkach.
Zarówno w samochodzie FORD KA III, jak i innych pojazdach wyposażonych w manualne skrzynie biegów, pedał sprzęgła jest jednym z najczęściej użytkowanych podzespołów. Jego wciśnięcie powoduje rozłączenie skrzyni biegów od wału korbowego, które umożliwia łatwą i sprawną zmianę przełożenia skrzyni. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła, skrzynia i wał korbowy łączą się ponownie i przekazywany jest moment obrotowy.
Za nieprawidłową pracę sprzęgła w samochodzie FORD KA III stosunkowo rzadko odpowiedzialny jest pedał sprzęgła. W skrajnych wypadkach zdarza się jednak, że zintegrowana z nim sprężyna pęknie lub wypadnie z mocowania. Wówczas pedał sprzęgła nie posiada właściwego luzu i nawet jego lekkie naciśnięcie może powodować wysprzęglanie. Skutkiem jazdy z tak pracującym pedałem sprzęgła może być rychłe spalenie tarczy sprzęgłowej.
Wyżej wymieniona awaria w samochodzie FORD KA III związana jest zwykle z koniecznością wymiany samej sprężyny pedału sprzęgła. Wielu właścicieli pojazdów decyduje się jednak na wymianę całego pedału, ze względu na niewysoki koszt zakupu tego podzespołu. Wskazaniem do wymiany pedału sprzęgła są także jego uszkodzenia mechaniczne (np. związane z udziałem samochodu w wypadku).
W samochodzie FORD KA III sprężyna pedału sprzęgła jest elementem układu sprzęgła, którego funkcją jest utrzymanie właściwej pozycji pedału. Sprężyna wywiera opór na pedale sprzęgła, dzięki czemu powraca on do swojej pozycji po wciśnięciu i odpuszczeniu nacisku przez kierowcę pojazdu. Niesprawność sprężyny może spowodować, że pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty po użyciu lub będzie wracał do pozycji wyjściowej w niepełnym zakresie.
Samochód FORD KA III może z czasem wymagać wymiany sprężyny pedału sprzęgła – zwłaszcza przy wysokim przebiegu pojazdu. Sprężyna może się rozciągnąć, przez co zakres jej pracy jest niewłaściwy. Może również pęknąć – wówczas staje się całkowicie niesprawna. Jazda z pękniętą sprężyną pedału sprzęgła może być całkowicie niemożliwa. Zużyta i rozciągnięta sprężyna sprawia, że jazda jest wysoce niekomfortowa i może powodować problemy przy zmianie biegów. Rozwiązaniem jest wymiana sprężyny na nową.
W przypadku samochodu FORD KA III warto wykonać dokładną diagnostykę, by stwierdzić, czy za opisany powyżej problem z brakiem powrotu pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej na pewno odpowiada sprężyna. W określonych przypadkach może się zdarzyć, że przyczyna leży po stronie niesprawności pompy sprzęgła. Konieczny może okazać się demontaż elementów sprzęgła, znalezienie sprężynki i ocena jest stanu technicznego.