5 produktów
Wybierz auto
BRMC23042
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, 13, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
235,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL2105915
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
210,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
210,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30283
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
176,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
176,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK511076410
284,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
284,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPR2416
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
165,69
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
165,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że FORD KA III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie FORD KA III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie FORD KA III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie FORD KA III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.