5 produktów
Wybierz auto
RYMEQ5859500
66,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
66,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP626907
Tryb pracy: Mechaniczne
60,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
60,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3151600748
Parametr: Kzis-00
75,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500067111
118,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
118,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADL143301
Ciężar [kg]: 0.126
Wersja: Km germany 069 0451
Rozwiń więcej danych
58,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
58,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie FORD KA III. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie FORD KA III mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu FORD KA III rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.