6 produktów
Wybierz auto
BLUADL143111
Ilość zębów: 21
Ciężar [kg]: 1.531
Rozwiń więcej danych
179,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
179,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051623303
Profil piasty: 21,4x24 - 21n
Średnica [mm]: 230
148,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
148,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1862873042
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,3x24,1-21n
Rozwiń więcej danych
275,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
275,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK323030310
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,4x24,1
Rozwiń więcej danych
211,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
211,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK323041010
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,4x24,1
Rozwiń więcej danych
196,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
196,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADL143110
Ilość zębów: 21
Ciężar [kg]: 1.3
Rozwiń więcej danych
144,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
144,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach FIAT DUCATO II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach FIAT DUCATO II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach FIAT DUCATO II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie FIAT DUCATO II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.