5 produktów
Wybierz auto
SAC1878600952
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20x20,5-20n
Rozwiń więcej danych
269,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
269,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
170,40
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
170,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK323077810
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20,1x22,5
Rozwiń więcej danych
291,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
291,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1878654574
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 235
Rozwiń więcej danych
332,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
332,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR332115
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 22,3x24,5-22n
Rozwiń więcej danych
73,52
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
73,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach KIA SPORTAGE to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach KIA SPORTAGE jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach KIA SPORTAGE to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie KIA SPORTAGE z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.