5 produktów
Wybierz auto
SAC1878006442
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 20x21,9-26n
Rozwiń więcej danych
173,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
173,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK320017810
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 20x21,4
Rozwiń więcej danych
151,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
151,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK323056510
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,2x21,8
Rozwiń więcej danych
398,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
398,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADK83113
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 0.908
Rozwiń więcej danych
124,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
124,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADR163105
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 1.09
Rozwiń więcej danych
144,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
144,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI CARISMA to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI CARISMA jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MITSUBISHI CARISMA to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MITSUBISHI CARISMA z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.