Powiadom mnie o dostępności

Tarcze sprzęgła do MITSUBISHI PAJERO SPORT II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 23, Profil piasty: 26,0X23,3, średnica [mm]: 250, Techniczny numer informacyjny: T...
345,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 23, Ciężar [kg]: 2.108, średnica zewnętrzna [mm]: 250, średnica otworu centruj...
250,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie MITSUBISHI PAJERO SPORT II?

Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO SPORT II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach MITSUBISHI PAJERO SPORT II?

Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO SPORT II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO SPORT II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO SPORT II się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MITSUBISHI PAJERO SPORT II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.