5 produktów
Wybierz auto
168,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
168,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
215,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
215,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
191,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADC43141
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 1.656
Rozwiń więcej danych
272,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
272,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADC43112
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 1.456
Rozwiń więcej danych
169,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
169,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MITSUBISHI PAJERO II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.