9 produktów
Wybierz auto
139,15
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
139,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNZSTY001T
Wersja silnika: Dla silników bez koła zamachowego dwumasowego
Część nowa: 1
185,60
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
185,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
189,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK323037010
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 24,4x27,7
Rozwiń więcej danych
471,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
471,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADT33156
Ilość zębów: 21
Ciężar [kg]: 1.432
Rozwiń więcej danych
134,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
134,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT33129
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 1.478
Rozwiń więcej danych
112,25
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
112,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT33127
Ilość zębów: 21
Ciężar [kg]: 1.028
Rozwiń więcej danych
114,06
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
114,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT33168
Ciężar [kg]: 3.52
Średnica wewnętrzna [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
162,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
162,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK321001410
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,2x24,6
Rozwiń więcej danych
328,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach TOYOTA CELICA VI to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach TOYOTA CELICA VI jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach TOYOTA CELICA VI to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie TOYOTA CELICA VI z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.