10 produktów
Wybierz auto
254,22
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
254,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXEMZK2081
Ilość zębów: 22
Średnica zewnętrzna [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
689,56
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
689,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
626,68
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
626,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
457,34
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
457,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
375,18
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
375,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISKZ107B
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
498,67
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
498,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623308760
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
563,19
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
563,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339620312600
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
578,82
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
578,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADM53061
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 5.16
Rozwiń więcej danych
448,85
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
448,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000824601
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
515,54
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
515,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA MX-5 II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA MX-5 II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA MX-5 II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.