Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
9 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 22
Średnica zewnętrzna [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
689,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
689,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
626,68
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
626,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
457,34
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
457,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
489,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
489,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
375,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
375,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 5.16
Rozwiń więcej danych
449,03
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
449,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
563,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
563,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
519,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
519,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 200
409,32
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
409,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA MX-5 II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA MX-5 II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA MX-5 II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA MX-5 II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.