7 produktów
Wybierz auto
0350826279
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 19,14 x 17
Rozwiń więcej danych
272,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
272,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339619301360
Średnica [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
314,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
314,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCP9055
Profil piasty: 19 x 18
Średnica 1 [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
289,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
289,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRLSL3DS0820
Profil piasty: 17 x 19,14
Średnica zewnętrzna [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
176,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
176,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPJ2008003
Ilość zębów: 18
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym
Rozwiń więcej danych
235,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3000951663
Ilość zębów: 18
Średnica [mm]: 190
325,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
273,98
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
273,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU JUSTY III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU JUSTY III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU JUSTY III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU JUSTY III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU JUSTY III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.