Powiadom mnie o dostępności

Zestawy sprzęgieł do SUBARU XV

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 24

Średnica [mm]: 240

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

548,49

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

548,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 24

Średnica [mm]: 240

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 855,01

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

1 855,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 230

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 873,57

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

1 873,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 240

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

881,96

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

881,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację SUBARU

Części zamienne do SUBARU XV

Sprzęgło do samochodu SUBARU XV

Sprzęgło samochodu SUBARU XV jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU XV musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.

Co wpływa na zużycie sprzęgła w samochodzie SUBARU XV?

W trakcie użytkowania samochodu SUBARU XV sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.

Objawy kończącego się sprzęgła w samochodzie SUBARU XV

Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU XV zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU XV ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.