6 produktów
Wybierz auto
03457275
Kolor: Czarny
Liczba przewodów: 4
114,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
114,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0507CPU14
Wymiary radiatora: Kevlar
Materiał: Epdm (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
41,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
41,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0507CPS14
Wymiary radiatora: Wire wound
Materiał: Silikon
Rozwiń więcej danych
56,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
56,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NGK0645
Kolor: Czarny
Przewód zapłonowy: Przewód zapłonowy miedziany
Rozwiń więcej danych
177,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
177,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0507FAS20
Wymiary radiatora: Wire wound
Materiał: Silikon
Rozwiń więcej danych
75,43
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
75,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540986356854
73,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
73,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przewód zapłonowy w autach PEUGEOT EXPERT I, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach PEUGEOT EXPERT I zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie PEUGEOT EXPERT I mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie PEUGEOT EXPERT I wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.