5 produktów
Wybierz auto
GHAGH442551
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
97,23
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
97,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTFR008A
87,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
87,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPFR004A
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, oś przednia po obydwu stronach
Dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 300
98,03
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
98,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2177CTT9FR
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.08
Rozwiń więcej danych
296,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
296,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GHAGH462510
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
75,47
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
75,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie FORD TRANSIT TOURNEO, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu FORD TRANSIT TOURNEO jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie FORD TRANSIT TOURNEO dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.