6 produktów
Wybierz auto
TRWBDA1251
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1250
321,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRWBDA1253
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1254
282,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRWBDA1254
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1253
282,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYHZPME056A
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z pakietem sportowym amg
Rozwiń więcej danych
147,73
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
147,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPME057A
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z pakietem sportowym amg
Rozwiń więcej danych
125,91
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
125,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1263
297,56
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
297,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie MERCEDES-BENZ CLS C257, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu MERCEDES-BENZ CLS C257 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie MERCEDES-BENZ CLS C257 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.