7 produktów
Wybierz auto
NTYHZTPL073A
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Numer seryjny: Hzt-pl-073a
130,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1214
Parzyste numery artykułów: Bda1213
Ograniczenia producenta: Trw
149,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
149,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL072A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Numer seryjny: Hzt-pl-072a
130,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1215
Parzyste numery artykułów: Bda1216
Ograniczenia producenta: Trw
170,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
170,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1216
Parzyste numery artykułów: Bda1215
Ograniczenia producenta: Trw
148,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
148,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL074A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Numer seryjny: Hzt-pl-074a
134,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
134,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTPL075A
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Numer seryjny: Hzt-pl-075a
134,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
134,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie OPEL ASTRA K, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu OPEL ASTRA K jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie OPEL ASTRA K dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.