8 produktów
Wybierz auto
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany wewnętrznie
Rozwiń więcej danych
209,21
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
209,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany wewnętrznie
Rozwiń więcej danych
209,21
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
209,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Typ tarczy hamulcowej: Pełny
Rozwiń więcej danych
84,67
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
84,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Pełny
118,07
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
118,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
151,75
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
151,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
80,97
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
80,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
Rozwiń więcej danych
127,82
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
127,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
Rozwiń więcej danych
127,82
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
127,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie RENAULT TWINGO I, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu RENAULT TWINGO I jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie RENAULT TWINGO I dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.