Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
9 produktów
Wybierz auto
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany wewnętrznie
Rozwiń więcej danych
207,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany wewnętrznie
Rozwiń więcej danych
207,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
Rozwiń więcej danych
126,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
126,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda970
158,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
158,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
78,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
78,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Pełny
118,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
118,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda971
159,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
159,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
Rozwiń więcej danych
126,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
126,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
147,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
147,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie RENAULT TWINGO, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu RENAULT TWINGO jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie RENAULT TWINGO dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.