3 produkty
Wybierz auto
0429BDA960
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany wewnętrznie
Rozwiń więcej danych
201,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
201,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA961
Ograniczenia producenta: Trw
Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany wewnętrznie
Rozwiń więcej danych
231,91
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
231,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA971
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda970
135,04
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
135,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie RENAULT TWINGO II, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu RENAULT TWINGO II jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie RENAULT TWINGO II dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.