23 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania
Numer seryjny: Bpp-re-015
76,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
76,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 44
68,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 59
103,20
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
103,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 279
279,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
191,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
384,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
384,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Masa [g]: 51
33,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
33,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
927,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
927,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
256,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 474019192r
Masa [g]: 44
98,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
98,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
318,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
318,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03775073324
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52/4
Rozwiń więcej danych
737,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
737,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03775088324
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52/4
Rozwiń więcej danych
784,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
784,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03785339024
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
1 039,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
1 039,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03787312024
Średnica [cal]: 11
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
1 171,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 171,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Trw
Średnica [cal]: 9,5
752,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
752,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Trw
Średnica [cal]: 10
229,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
229,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [cal]: 11
1 158,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 158,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
033603786320024
Średnica [cal]: 10
Parametr: T52/5
Rozwiń więcej danych
935,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
935,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
261,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
RENAULT wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie RENAULT wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta RENAULT jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie RENAULT. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie RENAULT sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu RENAULT z niesprawnym serwem.