14 produktów
Wybierz auto
0428103275
204,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103627
Ciężar [kg]: 0.053
182,95
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
182,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Od cisnienia [pa]: 10000
Do cisnienia [pa]: 117000
Rozwiń więcej danych
108,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
108,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAC103280
116,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
188,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
188,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE03786088024
Średnica [cal]: 10
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
508,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
508,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
05261993275
210,06
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
210,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103634
Ciężar [kg]: 0.03
149,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
149,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
390,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
390,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
EPS1993280
121,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
033603786332324
Średnica [cal]: 10
Parametr: T52/6z
Rozwiń więcej danych
1 007,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
1 007,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03786333324
Średnica [cal]: 10
Parametr: T52/6z
Rozwiń więcej danych
674,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
674,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
424,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 06.06
424,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
03540204055051
749,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
749,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
VW GOLF VI wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW GOLF VI wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta VW GOLF VI jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW GOLF VI. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW GOLF VI sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW GOLF VI z niesprawnym serwem.