27 produktów
Wybierz auto
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
469,31
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
469,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
79,72
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
79,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
37,67
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
37,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
265,47
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
265,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Luk
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
217,96
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
217,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tryb pracy: Hydrauliczny
Dla producentów przekładni kierowniczych: Zf/luk
Rozwiń więcej danych
330,29
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
330,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 52,94 zł
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
706,13
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
706,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 410,39 zł
Ograniczenia producenta: Zf/luk
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
284,02
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
284,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 32 42 1 740 858
70,72
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
70,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
275,38
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
275,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
377,19
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
377,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
283,85
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
283,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
279,32
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
279,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.158
64,95
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
64,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
319,71
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
319,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Część nowa: 1
Rozwiń więcej danych
283,32
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
283,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
232,36
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
232,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
86,46
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
86,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: Lf68
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
679,89
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
679,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
261,53
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW 5 E39 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW 5 E39 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW 5 E39 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW 5 E39 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie BMW 5 E39 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu BMW 5 E39 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.