Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do BMW Z3

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

81,28 zł

Dostawa na wtorek, 7 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
55,09 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
67,80 zł
67,80 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
401,63 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
358,46 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Pompa wspomagania w samochodzie BMW Z3 – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW Z3 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

BMW Z3 – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów BMW Z3 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW Z3 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie BMW Z3?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW Z3 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.