6 produktów
Wybierz auto
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
58,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
58,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
77,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWBM010
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
261,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
042220930123
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
83,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
83,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV015
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
361,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
361,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV072
Ciężar [kg]: 1.73
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
383,28
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
383,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW Z3 E36/7 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW Z3 E36/7 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW Z3 E36/7 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW Z3 E36/7 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie BMW Z3 E36/7 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu BMW Z3 E36/7 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.