17 produktów
Wybierz auto
NTYSPWCT012
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
265,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR380
Ograniczenia producenta: Delphi, saginaw, zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
559,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
559,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 696,70 zł
ENERGYPW680146
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
315,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP133
Ograniczenia producenta: Luk
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
437,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40146310001
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
429,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680470
Ciężar [kg]: 2.14
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
273,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV060
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
365,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9037JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
311,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0122
Ograniczenia producenta: Sag-zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
282,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 306,38 zł
NTYSPWCT014
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9038JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
284,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV009
Ciężar [kg]: 2.14
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
317,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680160
Ciśnienie [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
313,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP166
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
329,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
285,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
285,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
310,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
310,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP136
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
309,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu CITROËN C5 II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów CITROËN C5 II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów CITROËN C5 II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie CITROËN C5 II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie CITROËN C5 II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu CITROËN C5 II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.